Pomagaj mi, da naredim sam…ali…Montessori pri nas doma

Z Montessori pedagogiko sem se srečala pred leti. Ko sem v okviru nekih vaj na faksu prvič stopila v Montessori vrtec sem od šoka in navdušenja hkrati ob pogledu na dvoletnike, ki si sami pripravljajo malico in petletnike, ki pišejo pisane črke, berejo in računajo do deset tisoč skoraj padla na rit..:) Povsem me je fasciniralo, da se tako majhni otroci s takim veseljem in lahkoto učijo prepoznavati kontinente, računat z ulomki in celo prepoznavati stavčne člene…in govoriti dva tuja jezika…Evo sem si rekla…to je to…in v glavi sestavila preprosto enačbo: montessori materiali + moj otrok = genij 🙂 Seveda  se mi je že takrat zdelo najpomebnejše, da je otrok zdrav in lepo vzgojena..ampak, da je ob vsem tem še brihten in govori špansko in angleško..to pa se mi je zdelo kot zadetek na starševski  loteriji:)

Nekaj let kasneje sem se tako med pričakovanjem Škrata, še preden me je srečala pamet, zagrizeno in resno lotila pripravljanja vseh mogočih montessori materialov…malo je manjkalo, pa bi peščene črke odnesla kar s sabo v porodnišnico:)

Ta ihta se me je potem držala še kašen mesec, tako da sem vsak trenutek ko je Škratek spal porabila za natančno prebiranje literature v strahu, da bom zamudila katero od občutljivih obdobji, ki jih Montessorijeva tako lepo opisuje v svojih knjigah.

Škrat pa si je hvala bogu zadal nalogo, da me bo počasi in nežno spravil k pameti. Odločil se je, da bo vse delal po svoje in s svojim ritmom, tako da mi ga na noben način ni uspelo stlačiti v nobeno v strokovni literaturi prikazano tabelo in graf.. in mi nakoncu ni preostalo drugega kot, da se umirim in mu zaupam, da edino on ve, kaj je v danem trenutku tisto kar potrebuje za svoj razvoj. Tako sem se prepustila vlogi opazovalca in šele v tistem trenutku se mi je odprl veličasten pogled na čudovit človeški um, ki sledi notrajemu učitelju v svojem lastnem ritmu na poti razvoja. Tako sem prišla do zakjučka, da Montessori pedagogika v svojem bistu ne temelji  na materialih, ki bojo iz mojega otroka naredili malega genija, temveč na odnosu odraslega do otroka. Ta odnos otroku pušča svobodo, da se v okolju razvija z lastnim ritmom in po svojih zmožnostih.

Da pa je otrok lahko svoboden, potrebuje okolje, ki mu omogoča, da je kar se da samostojen…torej, držimo se načela…pomagaj mi, da naredim sam:) To načelo lahko čisto preposto vnesemo v vsakdanje življenje z našimi malčki…Torej, kako izgleda vse skupaj pri nas doma?

Image

Garderobni kotiček

Image

Ko se kaj polije, Škrat za sabo pobriše in mokre krpice obesi na inprovizirano stojalo za obešanje perila domače izdelave:)

Image

Vse kar potrebuješ za pripravo mize  pred malico najdeš v kuhinji:)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kotiček za preoblačenje..Škrat lahko sam izbere kaj bo oblekel, vendar je izbira omejena in prilagojena vremenskih razmeram:)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

V igralnici/ dnevni sobi ima vsaka stavr svoje mesto…Ko se škrat neha igrat je njegova naloga, da za seboj tudi pospravi 🙂

Tole je bolj hiter predogled, več o tem pa kdaj drugič! 🙂

Mami Teja in mali Škrat

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s