Slušna pozornost – branje zgodb in ploskanje

Na žalost je v naših šolah še vedno tako, da večji del pouka poteka frontalno. To pomeni, da učitelj stoji pred tablo in podaja informacije, učenci pa sedijo v svojih klopeh in poslušajo. Še bolj žalostno je, da je sistem zastavljen tako, da tudi učenci prvih razredov največji del informacij prejmejo po slušni poti.
V praksi ugotavljam, da so v prvih razredih v povprečju največ trije učenci, ki imajo ustrezno razvito slušno pozornost, spremljajo razlage učiteljic in se nanje ustrezno odzivajo. Vsi ostali pa po nekaj minutah pozornega poslušanja odtavajo in na krilih domišljije odletijo v čudežne dežele, se igrajo z barvicami, drezajo sošolca … se zaposlijo na tisoč in en način, snov pa zleti mimo njihovih ušes.
Dobro razvita slušna pozornost otrokom omogoča, da lažje in z manj truda sledijo pouku ter se tako tudi več naučijo. Verjetno bi se vsi strinjali, da bi bilo idealno, da bi pouk potekal tako, da bi bil prilagojen vsakemu posameznemu otroku in bi upošteval njegov specifični učni stil … Za enkrat nič ne kaže, da bomo v kratkem Montessori pedagogiko, ki temelji predvsem na izkustvenem učenju, uvedli v javne osnovne šole … tako, da staršem ne preostane drugega kot, da otrokom prek zabavnih aktivnosti pomagajo razvijati slušno pozornost in jim tako omogočijo, da bodo lažje sledili pouku.
Ena od preprostih a zanimivih in zabavnih vaj za urjenje slušne pozornosti je vaja ploskanja ob branju zgodbice. Z otrokom se usedemo v miren kotiček in izberemo zanimivo zgodbico. Naš Škrat ima še posebej rad zgodbice o krtku. Pred branjem se dogovoriva, da bo vsakič, ko bo v zgodbici zaslišal besedo krtek zaploskal. Dolžino zgodbice prilagodite starosti otroka. Ob tem opazujte koliko časa bo otrok uspešno sledil vašemu branju. Zelo zanimivo je opazovati tudi kako se otrokova pozornost z vajo postopoma izboljša. Lahko si zabeležite kako dolgo je otrok uspešno sledil zgodbi ko ste vadili prvič in kako dolgo bo zgodbi sledil čez en mesec. Da vse skupaj ne postane dolgočasno se pozabavajte tako, da z otrokom na mesto ploskanja določite kakšen drug znak. Škratu se zdi strašno zabavno če namesto ploskanja, vsakič ko sliši besedo krtek zalaja.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(primer preprostega bralnega kotička)

Obilo zabave ob branju vam želiva, Mami Teja in Škrat

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s