Če prepoznaš medvedka boš prepoznal črko! (vizualno dekodiranje)

Sposobnost vizualnega dekodiranja je obravnavana kot funkcija sposobnosti vizualne diskriminacije. Je sposobnost prepoznavanja predmetov in simbolov, kadar celoten simbol ali predmet ni viden, oz. je viden le del predmeta ali simbola. Pri nekaterih učencih so primanjkljaji tako izraziti, da imajo težave s prepoznavanjem predmeta že v primeru, ko na sliki manjka le en tipičen del predmeta. Prav tako je del vizualnega sklepanja tudi prepoznavanje predmetov, ki so rahlo spremenjeni ali popačeni. Težave pri prepoznavanju predmetov in simbolov izhajajo iz nesposobnosti integriranja in/ali sintetiziranja vidnih informacij v celoto. V skrajnem primeru otrok tako prepozna posamezne dele slike npr. ušesa, oči, nos. Pridobljenih informacij pa njegovi možgani ne zmorejo združiti v celoto, da bi lahko prepoznal, da je na sliki narisan človeški obraz.

Pri otrocih, ki imajo težave z vizualnim sklepanjem, se le-te lahko pojavljajo v dveh oblikah: pri prvi imajo otroci težave z zaznavanjem delov, pri drugi pa z zaznavanjem celote. Pri obeh je pridobljena vizualna informacija nepopolna.

V šolskem okolju se že v prvem razredu od učencev neprestano pričakuje hitro prehajanje iz zaznavanja delov v zaznavanje celote in obratno.  Kako se bo to kazalo pri učenju branja? Učenec, ki zaznava predvsem celoto bo z lahkoto zaznal in poimenoval dolgo zahtevno besedo, težje pa bo prepoznal posamezne črke znotraj te besede. Po drugi strani pa bo učenec, ki uspešnejše zaznava dele, dobro ali vsaj delno prepoznal posamezne črke znotraj besede, teh črk pa ne bo zmogel povezati in združiti tako, da bi lahko prebral celo besedo.

Tudi doma lahko to spretnost, ki jo bo otrok potreboval za uspešno prepoznavanje besed urimo z dvema preprostima vajama:

Prepoznavanje celote s pomočjo delov – priprava na branje celih besed

S Škratom se večkrat igram igrico, pri kateri mora ugotoviti kaj se skriva v vreči. Vedno je viden le del predmeta, ki ga otrok  sicer dobro pozna. Pozorna sem, da Škrat predmet prepoznava vedno samo prek vida. Po potrebi ga vodim z dodatnimi podvprašanji. Tako  usmerjam njegovo vizualno pozornost na podrobnosti s pomočjo katerih bi lahko priklical celoto.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Prepoznavanje delov s pomočjo celote – priprava na branje črk znotraj besed

To spretnost lahko pri predšolskih otrocih urimo s pomočjo preprostih pobarvank, pri katerih  celota ni dokončana. Njihova naloga je da so pozorni na to kaj je narisano na sliki in poskusijo sliko dokončati.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Veliko zabave ob prepoznavanju skritih predmetov vam želiva mami Teja in Škrat 🙂

2 razmišljanji o “Če prepoznaš medvedka boš prepoznal črko! (vizualno dekodiranje)”

  1. Zdravo, mami in Škrat!
    Glej glej, potemtakem vaju odslej najdem tu namesto na ‘pikniku pod mavrico’? Nekaj časa sem že pogrešala objave na pikniku, zdaj pa – jupi! – z veseljem bom spremljala ‘malo šolo’.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s