Zadnjič smo se v Mali šoli že spoznali v razvrščanjem. Takrat sem poleg razvrščanja omenila še dva druga naravoslovna postopka urejanje in prirejanje s katerima se otroci srečajo v šoli.
Prirejanje je pravzaprav zelo podobno iskanju parov. Z otrokom lahko urite prirejanje prek preprostih hišnih opravil. Otrok vam lahko priskoči na pomoč pri sortiranju perila in išče pare nogavic – prireja ena na ena. Prav tako lahko sodeluje pri pripravi mize za kosilo in vsakemu od družinskih članov priredi po en krožnik, eno vilico, eno žlico, en nož in en prtiček. Prirejanje lahko urimo tudi s pomočjo kartic iz igre Spomin, kart Črni Peter … itd.
Nešteto možnosti za prirejanje se skriva tudi na sprehodu po naravi. Otrok lahko prireja liste in plodove istega drevesa, k vsaki polžji hišici priredi en, dva ali tri nabrane kamenčke.
Prirejanje lahko za 5 in 6 letnike združimo tudi z urjenjem fonološkega zavedanja (predmet priredi k ustrezni črki za prvi glas v besedi) ali z utrjevanjem številskih predstav (k cifri prireja ustrezno število predmetov).
Za razliko od prirejanja pri urejanju ne iščemo parov in se ne sprašujemo ali sta predmeta enaka ali ne. Pri urejanju otrok raziskuje odnose med predmeti. Sprašuje se ali je drugi predmet manjši ali večji od prvega, nižji ali višji, svetlejši ali temnejši … Na podlagi izbranega kriterija nato predmete uredi (od najtemnejšega do nasjvetlejšega, od največjega do najmanjšega …)
Kamenček za tale material (lesene barvne tablice lahko srečate tudi v Montessori vrtcih) je Škrat nabral lansko poletje. V osnovne odtenke akrilne barve sem nato postopoma dodajala belo barvo, tako da je bil vsak kamenček nekoliko svetlejši od prvega.
Otrok naj poskusi kamenčke urediti od najtemnejšega do najsvetlejšega ali pa naj prepusti domišljiji prosto pot in z barvnimi kamenčki ustvari pisane morske slike. Tudi prosto ustvarjanje in letenje na krilih domišljije sta odlična pripravna na pisanje šolskih spisov :))
Piknik pod mavrico je nastal zato, da bi z drugimi delila aktivnosti, ki jih pripravljam za dve in pol letnega sinčka a.k.a. malega Škrata :) Obožujem ustvarjanje in ''kranclanje''... zaljubljena sem v Montessori pedagogiko, po poklicu pa sem specialna pedagoginja. Za Škrata pripravljam aktivnosti, ki temeljijo na principih Montessori pedagogike, ob tem pa vnašam tudi nekatere elemente drugih vzgojinih principop, pa tudi ideje ki zrastejo na mojem zeljniku ali jih staknem kje na internetu ( definitivno preveč časa preživim na piterestu:))...Verjamem v čarobno otroštvo brez risank in televizije, v lesene igrače, senzorično učenje in iskren otroški smeh! Skupaj s Škratom se učim in ob tem ko se raste in razivja on, rastem in se razvijam tudi sama:)
Oglejte si vse prispevke od malasolapodmavrico
2 razmišljanji o “Prirejanje in urejanje”
Super ideje! Bravo. Kje ste pa dobili te slicice z zivalmi in crkami? Lp
Hvala 🙂 kartoncke s slikicami zivali sem naredila kar iz plakata, ki smo ga dobili zraven knjige Zivalska abeceda s plakatom. Kupila sem jo v knjigarni Konzorcij v Ljubljani.
Super ideje! Bravo. Kje ste pa dobili te slicice z zivalmi in crkami? Lp
Hvala 🙂 kartoncke s slikicami zivali sem naredila kar iz plakata, ki smo ga dobili zraven knjige Zivalska abeceda s plakatom. Kupila sem jo v knjigarni Konzorcij v Ljubljani.