Prehod iz vrtca v prvi razred je velik dogodek tako za otroka, kot za družino. K svetovalnim delavcem večkrat pridejo starši prvošolčkov, ki jih skrbi, ker se je njihov otrok čez noč iz živahnega, življenja polnega malčka prelevil v zadržanega, vase zaprtega otroka. Vedno več je tudi takih, ki potožijo, da je njihov otrok nemiren, da je sicer izredno inteligenten, ampak ne zna sedeti pri miru. Vedno več prvošolčkov tudi kmalu po začetku šolskega leta ugotovi, da v šoli ni tako fino kot v vrtcu. Vedno več staršev cele popoldneve sedi ob otroku že v prvem in drugem razredu. Ne, prvi razred devetletke ni mala šola. Je čisto pravi prvi razred. Štiri ure pouka, učbeniki, šolske mizice, torbe, škarje, lepilo, dolga navodila in razlage so za otroka, ki je bil vajen preproste, igre polne, vrtčevske rutine pravi šok.
Vedno več otrok ima učne težave, težave s pozornostjo, disleksijo, disgrafijo, diskalkulijo, adhd, add, ogromno otrok ima čustvene in vedenjske težave ter slabo samopodobo. Večina teh težav se, zanimivo, pojavi kmalu po začetku šolanja. Eden od razlogov, da je tega vedno več je tudi, da otroci pridejo v šolo nepripravljeni in neopremljeni za soočanje z vsakdanjimi šolskimi izzivi.
Morda nekateri že pišejo in berejo, a imajo težave z organizacijo šolske torbice in puščice, z orientacijo z zvezku. Veliko prvošolčkov nima ustrezno razite fine motorike, pri pisanju jih boli roka, utrujeni so, težko so pozorni na daljša navodila, nimajo razite pravilne drže pisala, so nemirni in težko sedijo pri miru …
Pomembno je, da otroka zadnje leto pred šolo dobro pripravimo na vstop v prvi razred. Otroci, ki v šolo pridejo pripravljeni, se lahko intenzivno posvetijo učenju novih spretnosti in znanj, z veseljem in lahkoto poslušajo učiteljevo razlago, razumejo navodila, znajo poskrbeti za svoje stvari, so dobro organizirani, vedoželjni, sporočeni in nasmejani. Čutijo, da so uspešni in razvijejo pozitivno samopodobo. Lažje se soočajo z izzivi, tako v šoli, kot kasneje v življenju. Kaj ni to nekaj, kar si starši želimo za svoje otroke?
Mateja Cvet, prof. spec. in reh. ped.
(Več o programu Male Šole – priprava na šolo si lahko preberete tukaj. Z uricami PRIPRAVA NA ŠOLO začnemo v oktobru.)
Piknik pod mavrico je nastal zato, da bi z drugimi delila aktivnosti, ki jih pripravljam za dve in pol letnega sinčka a.k.a. malega Škrata :) Obožujem ustvarjanje in ''kranclanje''... zaljubljena sem v Montessori pedagogiko, po poklicu pa sem specialna pedagoginja. Za Škrata pripravljam aktivnosti, ki temeljijo na principih Montessori pedagogike, ob tem pa vnašam tudi nekatere elemente drugih vzgojinih principop, pa tudi ideje ki zrastejo na mojem zeljniku ali jih staknem kje na internetu ( definitivno preveč časa preživim na piterestu:))...Verjamem v čarobno otroštvo brez risank in televizije, v lesene igrače, senzorično učenje in iskren otroški smeh! Skupaj s Škratom se učim in ob tem ko se raste in razivja on, rastem in se razvijam tudi sama:)
Oglejte si vse prispevke od malasolapodmavrico